torsdag den 21. februar 2013

Poesifestival og hjemme igen...

Poesifestivalen i Granada var en rigtig dejlig afslutning på mit ophold i Nicaragua. Der var masser af stande med bøger og om aftenen til åbningen masser af folk / turister der var kommet for at deltage i åbningen. Der var også tænkt på børnene.



Den foregik på pladsen ved Kathedralen og var sjov at overvære. Egentlig er det jo lidt finkulturelt, - det startede selvfølgelig med velkomsttaler m.m. - men alle kræmmere og sælgere i lighed med Sønderborg Ringridning var jo også mødt op. Derefter læste 6 unge poeter fra forskellige lande deres egne digte op. Det foregik mest på spansk, men også med noget af det oversat.



Derefter var der sang og musik af en meget berømt sangerinde Katia Cardenal Barquero, som jeg tilfældigvis allerede havde købt en CD med - rigtig dejligt musik! Og det viste sig senere at hun har lavet en del af sine indspilninger i både Danmark og Norge. En skøn aften med selvom det mod sædvane var overskyet og lidt blæsende i Granada.



Mandag d. 18. Om morgenen tog jeg så bussen til Managua og indtil Ervin og Judith. Ervin tog mig med en tur ud til deres rancho ved Stillehavet, - og det var jo lidt sjovt at jeg også nåede at dyppe mig i bølgerne der :0)



Han kørte ad forskellige veje ud og hjem og viste mig også hvor han havde ideer til et turist / hotelprojekt. Endelig så jeg også virkelig store sukkerrørsplantager og hvordan de dyrkede markerne v.h.a. oksetrukne redskaber. Landskabet her var meget anderledes, mere afsvedet og tørt end jeg har set andre steder i landet. På hjemvejen fik jeg nogle skønne billeder af solnedgangen over Stillehavet.



Efter en lang flyvetur med lidt spænding i Heathrow om vi ville nå det sidste fly til København, nåede jeg så endelig dertil igen. Metroen og toget til Sønderborg smuttede selvfølgelig lige for næsen af mig, så jeg måtte tilbringe 2 timers ventetid på McDonalds.
For nu at sige noget pænt om dette sted, så har de et "hot-spot" hvor man gratis kan bruge internettet! Så jeg fik tjekket mails og aftalt med Anne Marie
min søde cykelveninde, at hun ville hente mig ved toget.



Dejligt med gode venner og naboer der tager så smukt imod een efter en lang og spændende rejse!


Tak for det Hanne!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar