søndag den 19. juli 2015

CANADA 2015

Så starter snart et nyt rejseeventyr.
Canada har været i mine drømme i mange år, og takket være en aktiv CS pige Maria Belenkova i Windsor (den sydligste by i Canada!) skal jeg nu afsted.

Jeg var heldig at finde en gammel ven Siva fra Sri Lanka, som Christian og jeg var flygningevenner for tilbage i 80'erne. Så turen går i grove træk ud på følgende:

Montreal - besøge Siva i 3 dage.
Toronto - Couchsurfe hos Ziba som sjovt nok også er tamiler.
Niagara Falls - 1 dag.
Tog fra Toronto til Windsor - Couchsurfe hos Maria i hele 7 dage!
Tilbage til Toronto - og så går turen med tog tværs over provinserne til Jasper i Rocky Mountains.
Overnatte på Hostel World Travellers Fraternity i Jasper i 5 dage, hvor jeg håber at vandre i de smukke Rockies.
Videre med tog til Vancouver, hvor jeg også har 5 dage til at opleve byen og omegnen. Endnu ved jeg ikke hvor og hvordan jeg overnatter, men der er mange hostels, så det er jo altid en mulighed.


Så nu er kufferten pakket OG vejet😳.....men allerførst glæder jeg mig til at besøge Hanne min CS-veninde i København, som igen har været været så sød at lade mig overnatte 😘.


- Posted using BlogPress from my iPad

1 kommentar:

  1. Hejsa søster Bisse.
    Håber du er kommet godt til Canada og , at du får noget "på naturopleveren" undervejs, hils Siva som vi jo godt kan huske.
    God tur og pas på dig selv. Knus fra Jytte

    SvarSlet