mandag den 1. januar 2018

SIKKEN en start på 2018....


Kuffertpakning er nu en helt speciel diciplin! Jeg tror aldrig helt jeg lærer at begrænse mig! Nu er det efterhånden blevet 2. januar og kl er 01.10.
I morgen kl MEGET TIDLIGT går det med toget mod København. Her skal jeg først lige mødes til en kop kaffe med mine veninder Hanne og Yamuna, som er fra Indien. Yamuna er på besøg hos sin søn og svigerdatter i København, og har inviteret mig til at bo hos sig et par dage når hun er hjemme i Chennai igen.

Hvis man klikker på linket nedenfor, kommer der et kort over Indien...(tror jeg da nok...man er jo ikke en ørn til det der IT 😁)

Min plan ser foreløbig sådan ud: Mumbai, Pune, så nordøst mod Wardhaa (tæt på Nagpur) - derfra sydpå mod Hyderabad - mod øst til Chennai. Derfra lidt ned langs kysten mod Pondicherry og Tarangambahdi = Trankebar den gamle danske handelsstation. Ind i landet igen til Madurai - sydpå til den yderste spids Kanyakumari. Her skal jeg besøge en ashram (børnehjem) som jeg støtter igennem Aktion Børnehjælp i København.
Derfra  går det op langs kysten til Trivandrum og  Allapuzzha hvorfra jeg håber at kunne sejle på The Backwaters helt op til Kochin. Så trænger jeg vist til en lille badeferie inden jeg flyver hjem fra Cochin d. 13. februar.

https://www.albatros-travel.dk/destinationer/asien/indien/kort

Jeg glæder mig helt vildt til at komme ned i solen og varmen - og til at møde en masse spændende couchsurfere og en helt anden kultur.




2 kommentarer:

  1. Rigtig god tur Bisse ønsker Peter og Jytte

    SvarSlet
  2. Nå nu lykkedes det at få en kommentar sendt, efter flere forsøg!!!
    Jeg må lige prøve om det lykkes igen, jeg skal åbenbart kommentere som anonym.
    Pas nu godt på dig selv. Knus fra Peter og Jytte

    SvarSlet